Daglig leder i Aktiv Regnskapsbyrå Tromsø forteller hvordan Verji gjør hverdagen deres mer effektiv når de behandler mye sensitiv informasjon.
Gode Tall AS
Gode Tall AS
Børge sier at erfaringene på de kundene hvor de har tatt Verji i bruk er veldig god, da all kommunikasjon skjer på Verji og telefon. Spesielt trekker han frem at man blir mindre avhengig av enkeltpersoner når flere ansatte deltar i rom med kunder. Kundene får raskere tilbakemelding da flere har mulighet for å svare på henvendelsen.
Selskapet Gode Tall AS er et resultat av sammenslåing av virksomhetene i Nordvest Økonomi AS og Gode Tall AS. Selskapet er representert i Bodø, på Inndyr og i Sandnes med totalt 15 ansatte.
Statsautorisert regnskapsfører og faglig leder Børge Nilsen sier at nærhet til kunden og ekte engasjement i kundens drift, er overordnet fokus hos Gode Tall. Det gir dem innsikt og gode rammebetingelser for å sikre kvaliteten i arbeidet, og dermed et relevant og oppdatert regnskap. Nærhet til kunden innebærer også at Gode Tall er tilgjengelig og kan bidra når kunden har behov for informasjon.
Selskapets spesialitet er det elektroniske regnskapet uten papir og perm, og sentrale tjenester er regnskap, lønn, fakturering, oppfølging og purring, remittering, budsjettering, selvangivelser og ligning, årsoppgjør, konsulent i styre og generalforsamling samt konsulenttjenester innen økonomi, budsjett, regnskap og selskapsrett.
Børge erfarer at moderne tider krever bred og høy kompetanse både innen fagfeltet og innen teknologi og forretningssystemer, og Gode Tall søker derfor hele tiden å være innovative for å kunne bidra til en kostnadseffektiv regnskaps- og økonomistyring for sine kunder.
Børge begynte i Gode Tall i september 2020, og sier at selskapet fremover vil konsolidere virksomheten og fortsatt vokse noe i omsetning. De opplever at det er stor rift om kvalifiserte personer under rekruttering, og ser ellers mye konsolidering i bransjen. Gode Tall mener at de har en passende størrelse i dag. De tar ikke for store oppdrag, men heller ikke for små. De selger kompetanse og er opptatt av å finne de riktige kundene, som ofte er lokale kunder via nettverk.
Gode Tall benyttet tidligere PDF kryptering og kryptert e-post for å kommunisere med kunder i tråd med personopplysningsloven. Via bransjeorganisasjonen Regnskap Norge ble de oppmerksomme på Verji og gjorde da en sammenligning av metodene. De valgte å ta i bruk Verji av tre grunner.
For det første gir Verji en toveis kryptering slik at Regnskapsbyrået som den profesjonelle part ivaretar at også det kunden sender til regnskapsbyrået er kryptert. Ansatte trenger heller ikke huske på å kryptere kommunikasjonen, da alt er kryptert.
Videre har Verji kun inviterte og verifiserte brukere, i motsetningen til e-posten hvor hvem som helst kan sende deg falske meldinger og utgi seg for å være f.eks. en kunde. Det at over 90 % av dataangrep kan spores tilbake til en e-post som kilde, gjør at kommunikasjon i lukket kryptert system med kun inviterte og verifiserte brukere gir en betydelig risikoreduksjon for virksomheten.
Det tredje handler om økt effektivitet når flere involverte i kommunikasjonen deltar i samme rom. Gode Tall erfarer at dette gjør det mye enklere for kolleger å følge opp kunder når f.eks. en ansatt er syk eller på ferie.
Verji har kun inviterte og verifiserte brukere, i motsetningen til e-posten hvor hvem som helst kan sende deg falske meldinger og utgi seg for å være f.eks. en kunde.
Videre er mobil appen i Verji veldig bra, her får man varsler om alle nye meldinger og har tilgang til all kommunikasjon i systemet.
Fremover vil Gode Tall fokusere på målet om å få alle kundene til å ta bruk Verji slik at utbytte blir optimalt.
Daglig leder i Aktiv Regnskapsbyrå Tromsø forteller hvordan Verji gjør hverdagen deres mer effektiv når de behandler mye sensitiv informasjon.
Hør styreleder Ståle Risa forklare hvorfor 24SevenOffice satser på Verji Tech, og hvordan de vil integrere Verji med 24SevenOffice sine systemer.
Daglig leder, Anita Farnia Lilleland, sier at noe av det viktigste med Verji er at det er lav terskel for å komme i gang for kunder.