Problemet Rune ønsket å få løst med Verji, var å få samlet kommunikasjonen på et sted, samtidig som han ville ha et verktøy han visste var sikkert. At Verji er kryptert og uavhengig av serverne til hans dataleverandør, gjør at han har informasjonen tilgjengelig om et lignende angrep skulle skje igjen. Han sier at det også var viktig for ham å slippe å tenke på GDPR. Nå vet han at alt er kryptert og det er ikke noe problem å sende sensitiv informasjon.
På spørsmål om hvordan det har vært å få samlet kommunikasjonen på et sted svarer han:
– Nå kan vi kommunisere med alle ansatte på en gang, i henhold til det prosjektet de er involvert i. Når alle er i samme prosjektrommet kan alle som er involvert, om det er de som utfører jobben, formannen eller oss på kontoret, ha full oversikt til enhver tid. Alle har tråden fra dag en til jobben er ferdig.
Spesielt med tanke på de som er ute i felten og utfører oppdragene og kun har mobilen tilgjengelig til kommunikasjon, er Verji enormt tidsbesparende.
Han forklarer at de har organisert kommunikasjonen i Verji i prosjektrom. De gir prosjektrommene navn med arbeidsordrenummer og det er det samme nummeret som de ansatte fører timene sine mot. Så de som jobber på et prosjekt vet at når de skal kommunisere i Verji, så har rommet samme nummer som prosjektet. Det betyr at det veldig sjelden blir feil i kommunikasjonen.
– Vi har også god dokumentasjon om det skulle bli noen spørsmål seinere. For da har vi dato og klokkeslett på bilder eller meldinger, som eksempelvis kan vise eksterne årsaker til forsinkelser. Så blir det ingen spørsmål.
Han forteller at de tidligere brukte mye tid på å leite fram slik dokumentasjon, fordi de ikke alltid hadde kontroll på hvordan ting var blitt sendt, hvem som hadde sendt og hvor det ble lagret. Ofte ble de sittende og lete i e-poster.
I arbeidshverdagen har Verji erstattet e-poster, tekstmeldinger, Facebook-meldinger og telefonsamtaler.
Å lete i e-poster har vært en stor tidstyv for oss, og nå er det redusert til et minimum. Sannsynligvis har vi totalt sett, spart flere ukers arbeid på å redusere tiden alle bruker på å lete etter e-poster.
– Jeg vil egentlig anbefale det til alle håndverksbedrifter. Det er jo ikke bare hos oss det har vært et sammensurium av telefonsamtaler, tekstmeldinger, e-post og Facebook-meldinger. Klarer en å samle alt dette i Verji og har en god struktur, så har en alt samlet og god dokumentasjon på historikken. Så alle burde egentlig brukt det.
Rune anbefaler oss også å snakke med arbeidsformannen, som styrer de forskjellige oppdragene de har.