Daglig leder i Aktiv Regnskapsbyrå Tromsø forteller hvordan Verji gjør hverdagen deres mer effektiv når de behandler mye sensitiv informasjon.
Ringerike og Hadelands Regnskapsservice
Ringerike og Hadelands Regnskapsservice
Daglig leder, Anita Farnia Lilleland, sier at noe av det viktigste med Verji er at det er lav terskel for å komme i gang for kunder. Ved å sammenligne Verji med Messenger, skaper de en umiddelbar forståelse for brukerne. Opplevelsen er at kundene setter pris på det kjente formatet, der grupper opprettes for effektiv kommunikasjon.
Anita begynte i regnskapsbransjen i 2009 i Sagasystemet, hvor hun var med på en spennende og lærerik reise med å bygge opp Saga Entreprenør Regnskap.
Anita beskriver at når man er en del av et større system, går man i takt med kjeden og franchisen. Hun fikk etter hvert tanker om at hun hadde lyst å drive sitt eget regnskapsbyrå, og etablerte derfor Ringerike Regnskapsservice AS i oktober 2020. En tidligere kollega etablerte Hadeland Regnskapsservice AS, de valgte da å samlokalisere selskapene og kjøre felles markedsføring og nettside.
Anita var eneste ansatt i Ringerike Regnskapsservice AS fra starten, og har siden økt gradvis til seks ansatte. I løpet av 2024 begynner ytterligere to personer. Over sommeren vil de dermed være åtte ansatte. Samtidig flytter de inn i nye og større lokaler, hvor de sammen med Hadeland Regnskapsservice AS blir totalt ni ansatte.
På spørsmål om hva som driver kundeveksten svarer Anita at de ikke bruker penger på markedsføring. De vokser på innkommende henvendelser fra bedrifter basert på anbefalinger fra eksisterende kunder. Vi ber Anita forklare grunnen til at kundene er så fornøyde at de bringer inn nye kunder. Hun sier at det handler om deres kongstanke og mantra som er «Vi er her for deg». Det rommer veldig mye, hvor det internt dreier seg om å dyrke et godt miljø ved å bry seg om hverandre som mennesker, som igjen gir et godt samarbeidsklima.
Kundene skal også kjenne på at «Vi er her for deg», og det er dette vi scorer på, som igjen gjør at kundene anbefaler oss videre. Selv om vi sitter på Hønefoss og kundene våre er alt fra langt sør til langt nord i landet, skal de kjenne på det at vi er oppriktig interessert i dem. Vi ønsker å være kundens forlengede arm og deres økonomiavdeling. Vi har kunder i størrelse fra enkeltmannsforetak til selskaper med nærmere 400 millioner i årsomsetning.
Anita er opptatt av å bygge gode relasjoner med kundene. Det betyr at de må vite litt mer enn det som må til for å føre regnskapet. De er et moderne, digitalt regnskapsbyrå med høy kompetanse på det faglige, men er opptatt av å ikke glemme den menneskelige delen. Det er der «limet» til kunden ligger. Derfor er de opptatt av å snakke med kundene og samarbeide godt.
Et eksempel på veksten er det som startet med en avtale med en rørleggerbedrift, som videre har endt i en rammeavtale med Kjedehuset AS, en landsomfattende kjede for ca. 700 bedrifter innenfor elektro, VVS og flis, med VVS Eksperten som det mest kjente merkenavnet i kjeden. Ringerike & Hadeland Regnskapsservice er nå en anbefalt leverandør på regnskapstjenester for kjeden.
Ringerike og Hadelands Regnskapsservice
Når det gjelder fremtidsplaner for selskapet, sier Anita at de fortsatt vil vokse litt til. Samtidig er de tydelige på at de ikke skal bli et tradisjonelt «stort regnskapsbyrå» som mister den nærheten de har til kundene.
I sin kundekommunikasjon, har Ringerike & Hadeland Regnskapsservice benyttet Verji i snart to år. Før de innførte Verji benyttet de kryptert e-post fra Microsoft, og det var tre hovedgrunner til at de besluttet å endre på dette.
Opplever Verji som næringslivets «Facebook Messenger»
På spørsmål om hvordan det var å komme i gang med Verji sier Anita følgende. Det gikk egentlig veldig greit, selv om det var litt motstand fra kundene i begynnelsen knyttet til å forholde seg til «enda en plattform». Det tok litt tid før kundene synes det var naturlig å sende til oss på Verji, og vi la derfor opp lenke på vår nettside direkte til Verji slik at det ble enkelt for kundene. Når kunder i begynnelsen glemte seg og sendte f.eks. lønnsgrunnlaget på e-post, svarte vi kunden på e-posten og bad kunden sende lønnsgrunnlaget på Verji slik at vi kunne starte med lønnskjøringen. Vi bekreftet ikke mottak av lønnsgrunnlaget før det var mottatt i Verji.
Når det gjelder support opplever Anita å få rask respons, de opplever imidlertid Verji såpass intuitivt at det er ikke mange gangene de har kontaktet support.
Verji `s mobilapp brukes hyppig av ansatte for å kunne svare kjapt på henvendelser. Blant kundene er det todelt, noen kunder elsker mobilapp og bruker den aktivt f.eks.ved å ta bilde av kvitteringer for utlegg direkte i regnskaps rom, mens andre kunder foretrekker å kommunisere fra sin PC i kontortiden.
Oppsummert sier Anita at noe av det viktigste med Verji er at det er lav terskel for å komme i gang for kunder. Vi sammenligner Verji med Messenger når vi introduserer systemet til kunder. Vi opplever at kundene synes det er greit med samme opplegget som Messenger, der vi oppretter grupper og kommuniserer i de gruppene.
Daglig leder i Aktiv Regnskapsbyrå Tromsø forteller hvordan Verji gjør hverdagen deres mer effektiv når de behandler mye sensitiv informasjon.
Hør styreleder Ståle Risa forklare hvorfor 24SevenOffice satser på Verji Tech, og hvordan de vil integrere Verji med 24SevenOffice sine systemer.
I en tid hvor digital sikkerhet aldri har vært viktigere, valgte Janne Verji som Kongshavn Regnskaps foretrukne plattform for kryptert kommunikasjon.